דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עסקים בינוניים והקרן בערבות המדינה 

מאת    [ 30/07/2015 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 2547 פעמים ]

הקרן בערבות המדינה בנתה לעצמה מוניטין רב בתור קרן סיוע המסייעת לעסקים קטנים במיוחד. מוניטין זה מוצדק ביותר בכך שהקרן מסייעת היום להרבה עסקים קטנים בהשגת אשראי זול. אך גם כתוצאה מכך, הרבה בעלי עסקים בינוניים אינם מודעים בכלל לכך שהקרן מעניקה הלוואות בערבות מדינה לעסקים בינוניים. בעצם, הקרן בערבות המדינה מעניקה רק 30% מההלוואות שלה לעסקים בינוניים, שזה תוצאה של פניה פחותה של עסקים בינוניים על פני עסקים קטנים. אז למי שלא יודע, הקרן בערבות המדינה מעניקה הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים כאחד.

מהו עסק בינוני? ( על פי הקרן בערבות המדינה)

הקרן בערבות המדינה עושה הפרדה בין עסקים קטנים ובינוניים מתוך ההבנה שישנם הבדלים בצרכי האשראי בין העסקים הקטנים הפונים לקרן לבין העסקים הגדולים. ההפרדה הזאת מתבצעת בהתאם למחזור ההכנסות השנתי של העסק. עסק קטן בקרן הנו עסק אשר מחזור ההכנסות השנתי שלו הנו עד 25 מיליון שקלים ועסק בינוני בקרן הנו עסק שמחזור ההכנסות שלו נע בין 25 מיליון ל-100 מיליון שקלים.

עסקים בינוניים יכולים לגייס הלוואה מהקרן ב-2 מסלולים:

מסלול הון חוזר לעסקים בינוניים – עסק בינוני יכול לגייס הלוואה בערבות מדינה לטובת מימון פעילות שוטפת או מצוקה תזרימית. למרות שידוע שלעסקים בינוניים יותר קל לגייס הלוואות להון חוזר מהבנקים בהשוואה לעסקים קטנים, עדיין קיימים הרבה עסקים בינוניים שמתקשים לגייס הלוואה בתנאים נוחים מהבנק שלהם. אם העסק פועל תחת התחייבויות גבוהות, מינוף גבוהה או שאין לו מספיק ביטחונות, הוא יכול לפנות לקרן בערבות המדינה ולגייס אשראי זול. למשל, מפעל תעשייתי בארץ סובל בוודאות מפער תזרים, הוא משלם הוצאות שכר וייצור כל חודש אך מקבל הכנסות בתנאי שוטף+. זה אומר שהמפעל הזה חייב לממן עם הלוואות את הפער בתזרים ובכך הוא מעמיס על עצמו הוצאות מימון. הפתרון של הלוואה בערבות מדינה מאפשר לו לגייס מימון נוח לפער התזרים.

מסלול השקעה לעסקים בינוניים – כאשר עסקים בינוניים צריכים לבצע השקעה בעסק, אותה השקעה לרוב תהיה השקעה מסיבית מבחינת עלויות. למשל, מפעל ייצרני לא מבצע השקעה במכונה אחת אלא בכמה עשרות מכונות. למרות שהרבה עסקים בינוניים מחזיקים ביתרות מזומנים גבוהות בהרבה מעסקים קטנים, עדיין לרוב אין להם את היכולות לממן השקעה כל כך גדולה בזמן כל כך קצר. לכן, פתרון של מימון בעזרת אשראי עסקי הוא האופציה העדיפה. גם כאן, תנאי הריבית חשובים במיוחד, כי ככל שעלות המימון גבוהה יותר כך עלות ההשקעה תגדל. הלוואה בערבות מדינה, המוענקת בתנאים נוחים, תשמור על כדאיות ההשקעה.

הקרן בערבות המדינה מעניקה סיוע לעסקים בינוניים באותה מידה שהיא מעניקה לעסקים קטנים. אם אתה בעל עסק אשר זקוק לאשראי עסקי נוח למימון פעילות שוטפת או השקעה, מומלץ שתבחן את האפשרות לגייס הלוואה בערבות המדינה.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב